Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Média pro mladou generaci: Jazyková analýza Jsem v obraze
Novotná, Adéla ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému trendu zpravodajských kanálů vznikajících na sociálních sítích a cílících především na mladou generaci. Digitální tvůrci využívají v rámci tvorby tohoto typu obsahu komunikační prvky typické pro online prostředí a zároveň pro komunikaci mladé generace. Práce tato specifika dokládá jazykovou analýzou příspěvků jednoho ze zástupců těchto platforem, instagramového profilu Jsem v obraze autorky Johany Bázlerové. Cílem práce je popsat signifikantní jazykové jevy, které se v tomto typu mediálních obsahů vyskytují, a to s ohledem na podmínky online prostředí a sociálních sítí a jejich tlaku na atraktivitu, rychlost a stručnost sdělení. Teoretická část této práce definuje specifika nových médií, digitalizace, Webu 2.0 a proměnu zpravodajského obsahu v prostředí sociálních sítí. Zároveň představuje samotný profil Jsem v obraze i jeho autorku a další obdobné projekty působící na sociálních sítích. Metodologická část charakterizuje metody využité při výzkumu. Vlastní jazyková analýza se opírá o poznatky odborné literatury a k popisovaným jazykovým prostředkům uvádí konkrétní příklady vyskytující se v příspěvcích publikovaných na instagramovém profilu Jsem v obraze. Výsledky analýzy jsou srovnány s teoretickými koncepty. Komparace je doplněna rozhovorem s autorkou...
Americké prezidentské volby 2020 pohledem vybraných českých online médií
PROKEŠOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá mediálním pokrytím amerických prezidentských voleb na vybraných českých zpravodajských webech. Jejím cílem je zjistit, zda a jak se tato média lišila v informování o jedné z nejdůležitějších událostí roku 2020. Teoretická část se zabývá internetovým zpravodajstvím, jeho specifiky a současnými trendy, mediální konstrukcí reality, konceptem nastolování agendy a gatekeepingu, procesem rámcování mediálních obsahů a pojmy jako jsou mediální obraz či politická image. Stručně je také nastíněn systém amerických prezidentských voleb a společenský kontext voleb v roce 2020. Praktická část je tvořena kvantitativní obsahovou analýzou dvou online médií, přičemž zkoumáno je období několika měsíců před samotnou volbou. Analýza se zaměřuje především na to, jakými tématy se vybrané zpravodajské weby zabývaly, jakým způsobem byli kandidáti mediálně prezentováni či jaké bylo celkové vyznění článků ve vztahu k nim.
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jakou podobu má placený obsah na specializovaném médiu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Ve své diplomové práci se budu věnovat prvním dvěma oblastem - obsahové a redakční. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v premiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na úzce specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jaké výhody mi nabízí placený obsah na specializovaném médiu a jakou má vůbec podobu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v prémiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci a předplatitelích nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
Stejné zdroje = stejné/ různé informace? Výstupy českých médií o nemoci Covid-19 v počátcích jejího šíření v ČR
Trubetská, Marie ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem, jakým tři nejčtenější tištěná a tři nejčtenější online média referovala o koronaviru v počátcích jeho šíření v Česku. Konkrétně sleduje, zda a do jaké míry se mediální výstupy z těchto médií o čtyřech vybraných událostech shodovaly s výstupy o těchto událostech vydaných Českou tiskovou kanceláří (ČTK) a současně, zda tato média dodržovala zásady objektivity. V teoretické části autorka rozebírá mediální rutiny, novinářskou etiku a také koncepty jako morální panika či sebenaplňující se proroctví, se kterými dále pracuje také v praktické části. Autorka pro účely výzkumu zvolila obsahovou analýzu a definovala si čtyři výzkumné otázky, na které prostřednictvím výsledků této analýzy odpovídá. Celkem analyzuje 149 mediálních výstupů a 101 výstupů České tiskové kanceláře. Závěry této práce dokazují, že média využila ČTK jako zdroj jen v 15 % případů. Častěji k ní přitom odkazovala online média. Mediální výstupy k vybraným událostem se z 56 % shodovala s výstupy ČTK pouze v hlavním sdělení. Dále závěry práce ukazují, že zásady objektivity častěji porušovala tištěná média, konkrétně pak v 60 % případů, oproti tomu online média je porušovala pouze v 36 % případů. Nejvíce ze sledovaných médií zásady objektivity porušoval deník Blesk a nejméně online zpravodajský server iDnes.cz.
Konstrukce role a významu neziskových organizací v české veřejné on-line sféře
Semrádová, Eliška ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Jakým způsobem je role nevládních neziskových organizací konstruována v české on-line sféře? Tato diplomová práce se snaží tuto otázku zodpovědět na základě obsahové analýzy článků šesti českých nejčtenějších on-line zpravodajských serverů a k nim připojených diskuzí internetových uživatelů v letech 2015-2019. Teoretickým základem práce je mediální konstrukce reality, kterou se autorka snaží prakticky aplikovat na tematiku neziskového sektoru pomocí metody mediálního rámcování. Kvalitativní obsahovou analýzou se ve výzkumu podařilo odhalit čtyři hlavní rámce, kterými české on-line zpravodajství na neziskové organizace pohlíží. Čtyři rámce vzešly také z analýzy uživatelských diskuzí pod články. Porovnání těchto zjištění poskytlo autorce možnost zjistit, jakým způsobem diskutující přináší diverzitu do mediální reprezentace neziskového sektoru v ČR. Závěr práce je věnován zhodnocení nejpodstatnějších poznatků výzkumu, které jsou posléze začleněny do kontextu dosavadních akademických výzkumů mediální reprezentace neziskových organizací ve zpravodajství. Jelikož role neziskových organizací ve společnosti je do velké míry ovlivňována veřejným obrazem, tato práce přináší komplexní informace o tom, jaké role české internetové zpravodajství a jeho čtenáři neziskovým organizacím připisují.
Význam videoobsahu na českých zpravodajských serverech
Drechslerová, Terezie ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Význam videoobsahu v českém internetovém zpravodajství má i téměř po dvou dekádách své existence neustále rostoucí tendenci, mediální domy vytváří a stále rozšiřují speciální videotýmy a investují do vybavení potřebného k vlastní tvorbě. Zpravodajské servery kladou značný důraz na produkci vlastního audiovizuálního obsahu, který se stal jejich běžnou, dnes už dokonce příjemcem požadovanou součástí. Práce přináší komplexní popis a zhodnocení videoobsahu tří velkých českých zpravodajských serverů. Jsou jimi iDnes.cz, Novinky.cz a Aktuálně.cz. Popisuje procesy, techniky a nástroje využívané v rámci videožurnalismu a výsledkem je přehled současné videotvorby těchto tří zpravodajských webů a vhled do významu videa pro české online zpravodajství. Praktická část čerpá z případové studie vybraných webů, která se zaměřuje na jednotlivá redakční prostředí a jejich běžnou praxi. Zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu, která odpovídá na výzkumnou otázku: "Jaká je aktuální podoba videoobsahu na zpravodajských serverech iDnes.cz, Novinky.cz a Aktuálně.cz?" Analýza je doplněna o rozhovory s experty z oboru a vlastní zkušenosti z praxe. Rozhovory se pomocí okruhů otázek navazujících na teoretickou část věnovaly chodu videoredakcí, strategii týmů, práci se zdroji, formáty videí, jejich sledovanost a úspěšnost nebo na...
The preception of political agenda-setting on Facebook. Is the critical sense of young adulst while perceiving the information infulenced by their level of education?
Izakovičová, Mária ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia S rozvojom sociálnych sietí sa menili aj spôsoby ich užívania. Z komunikačných platforiem sa tak postupne vyvinuli v komplexné meta médiá, pomocou ktorých užívatelia interagujú s rôznymi formami obsahu. Najmä v prostredí Facebooku však užívatelia často narážajú na obsah rôznej kvality, ktorá môže ovplyvniť to ako dané informácie vnímajú. Táto práca sa zaoberá vysokoškolskými študentmi, aktívnymi užívateľmi Facebooku, ktorí ho využívajú ako zdroj informácií. Cieľom práce je zistenie spôsobu interakcie študentov pri percepcii spravodajského obsahu na Facebooku a rozmerov, v akých vnímajú dôveryhodnosť daného spravodajstva. Rovnako je jej cieľom zistiť, aké faktory vnímanie dôveryhodnosti ovplyvňujú. Na zber dát bola využitá kvalitatívna výskumná metóda a samotný výskum bol prevedený pomocou kombinácie zúčastneného pozorovania a pološtrukturovaných rozhovorov. Výskum preukázal odlišné spôsoby interakcie so spravodajským obsahom. Spôsob ich interakcie má zároveň vplyv na rozmery, v akých respondenti vnímajú dôveryhodnosť spravodajských obsahov prítomných na sieti.
Trenéři ve fotbalové Gambrinus lize pohledem deníků a jejich internetových verzí
Hejbal, Dominik ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá mediálním obrazem fotbalových trenérů nejvyšší české fotbalové soutěže. Sledovaným materiálem jsou dva celostátní deníky - Mladá fronta DNES, která ze všech všeobecně zaměřených listů věnuje sportu nejvíce prostoru, a jediný český sportovně orientovaný deník Sport. Dále se práce soustředí na internetové verze sledovaných deníků, tedy iDNES.cz a iSport.cz. Výzkum se zaměřuje na soutěžní ročníky 2011/2012 a 2012/2013. Vybrané období nabízí velmi zajímavé události na lavičkách českých klubů. Vyhlášený sparťan František Straka přijal nabídku Slavie. Krátce nato se Jaroslav Hřebík potřetí domluvil na angažmá ve Spartě. Pavel Vrba s Viktorií Plzeň dosáhl nejlepších výsledků v historii klubu. Petr Uličný, rekordman v počtu odtrénovaných zápasů v samostatné české lize, získal svou první trofej na konci trenérské kariéry, kdy se Sigmou Olomouc vyhrál domácí pohár a navíc klub udržel v první lize. Luboš Kozel dostal pražskou Duklu po sedmnácti letech zpět do první ligy, ve které si jeho svěřenci vedli nad očekávání dobře. Text za použití kvalitativní analýzy, posuzuje rozdíly v hodnocení trenérů mezi dvěma redakcemi. Dále se práce zabývá odlišnostmi v obsahu tištěných novin oproti internetovému zpravodajství. Jsou zde také uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.